dinsdag 4 maart 2014

Moss Stitch

Moss Stitch Sjaal

Voordat ik dit blog begon kwam ik op internet een geweldige haaksteek tegen " Moss Stitch"
Ik werd meteen enthousiast en ben begonnen met het haken van een sjaal. Zie foto's hieronder.
Ben begonnen met 160 losse + 2 keerlosse.
Het is een hele gemakkelijke steek, het bestaat uit 1 losse en 1 vaste.
Als je aan de volgende toer begint dan gaat de vaste in het holletje van de losse van de vorige toer, je doet dus ook weer 1 losse en 1 vaste.


Elke toer pak je een nieuwe kleur. Je krijgt dus heel veel draden om af te hechten.
Om dat niet te hoeven doen, heb ik de sjaal in de lengte gehaakt. De begin en einddraad van elke toer wat langer gelaten, zodat ik er later franjes van kon maken. Uiteindelijk vond ik dat er te weinig franjes aan zaten en heb er toen nog franjes bijgedaan.

Op het blog van madebymriek.blogspot.nl  kun je precies zien hoe je deze steek moet haken.
Ze geeft er een uitgebreide uitleg bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten